fredag, september 22, 2006

Mina budgetmotioner för statsbudgeten 2007

Jag vill höja barnbidragets ensamförsörjartillägg med 15 euro, vilket skulle kosta 28 miljoner euro. Forskning visar att risken för utslagning är störst bland ensamförsörjarfamiljer. Jag vill också öka bidraget till sociala sektorns kompetenscenter med 1,5 miljoner euro. Jag äskar också om 0,4 miljoner euro för att rädda Institutet för Ryssland och Östeuropa samt att biståndsanslaget höjs med 30 miljoner euro. Vidare föreslår jag att hushållsavdraget utvidgas så att föräldrar kan köpa t.ex. barnvårdstjänster åt sina vuxna barn. Det utökade avdraget beräknas kosta 4 miljoner euro i minskade skatteintäkter. Idag kan endast barn köpa tjänster åt sina ålderstigna föräldrar.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hade du tänkt på studeranden här alls?

17 november, 2006 04:04  

Skicka en kommentar

<< Home

StatCount - Traffic counter